Într-adevăr, alegerea unui ambalaj corespunzător pentru împachetarea produselor pe care dorești să le expediezi nu este un lucru tocmai ușor. Însă există câțiva pași pe care îi poți urma și vei vedea cum, ușor-ușor, lucrurile pot deveni și mai simple. Iar ceea ce este cel mai important, expedierea va fi una sigură din toate punctele de vedere.
Definește intențiile de utilizare a ambalajelor
Este foarte important să pornești de la definirea nevoilor pe care le ai, pentru că ambalajele și accesoriile de ambalat care există sunt extrem de numeroase. Poți să vezi aici cât de mare poate fi oferta unui magazin specializat în produse și accesorii pentru ambalat și te vei simți, cu siguranță, pierdut în atât de multe articole.
Așadar, alege ambalajele potrivite în funcție de scopul pe care îl ai: dorești să ambalezi obiecte pe care le expediezi prin curier sau poștă, pe care le expui în anumite magazine sau pe care le vei pune la depozitare? În acest sens, din cele trei nevoi specifice au fost create ambalaje care te ajută să expediezi diverse mărfuri, ambalaje cu ajutorul cărora poți expune marfa într-un magazin sau ambalaje cu ajutorul cărora poți depozita în mod eficient marfa.
Ce caracteristici au produsele pe care dorești să le ambalezi?
Cel de-al doilea pas pe care trebuie să îl parcurgi se referă la definirea caracteristicilor pe care le au produsele pe care dorești să le expediezi. Există mai multe lucruri pe care trebuie să le ai în vedere în acest sens, iar acestea se pot referi la cât de mare este produsul pe care dorești să îl ambalezi, la gradul de fragilitate al acestuia sau la greutatea pe care o are.
Este foarte important să trimiți un produs în siguranță atunci când vine vorba de ambalare în vederea expedierii, tocmai de aceea este indicat să alegi ambalaje profesionale care să îți protejeze produsul, respectiv ambalaje primare care să ajute împotriva deteriorării cauzate de transport.
Cum poți personaliza un ambalaj?
Până la urmă, ambalajul este cel care va fi văzut primul de cel care primește un produs. Așa că, de ce acesta să nu transmită mesajul potrivit? Mai ales dacă este vorba despre comerț electronic, este important să stabilești acest prim punct de contact cu clientul și să faci o alegere potrivită din acest punct de vedere. Personalizarea unui ambalaj crește, în cazurile de acest fel, șansele ca un produs să fie vândut, respectiv șansele de a-ți păstra clientul, experiența de unboxing pe care vei alege să i-o oferi astfel fiind una inedită.
Aspectul unei cutii va depinde în primul de tipul de cutie pe care îl vei alege, însă este important și să îți folosești creativitatea pentru a crea un model sau un slogan unic pe care îl poți imprima pe cutie.
Ceea ce este important este ca ambalajul produselor expediate să ofere nu numai protecția de care au nevoie acestea, dar și aspectul plăcut, astfel încât să poată fi atrași sau menținuți clienții unei companii.